Fotograferat heter nu tagit?

Fotograferat heter visst inte fotograferat längre och inte heller fotat som många säger. Enligt ett album på styleroom heter det tagit. "Ny tapet bild som min dotter tagit". Ja förhoppningsvis har dottern inte stulit den men man kan ju undra?
 
Vi lever i ett samhälle där det finns människor som försöker lära sig det Svenska språket. Varför förvirra dem ännu mer genom att använda ord på fel sätt. Alla kanske inte tycker som jag och det förväntar jag mig inte heller. Jag tycker bara att när det finns bra förkortningar behöver vi inte nödvändigtvis använda egna.
1 Nordic Design Hub:

skriven

Vilken trevlig blogg du skriver! Skriv gärna ett gästinlägg hos oss och få besökare från vår butik.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: